







Hatay'da karate hakemi annesinin önerisiyle tatamiye çıkan 12 yaşındaki Zeynep Hamurcu, Balkan Çocuklar Karate Şampiyonası'nda elde ettiği 5'incilikle gelecekteki uluslararası turnuvalar için umutlandı.
Zeynep, sporculukla başladığı karate kariyerini hakemlikle sürdüren 40 yaşındaki annesi Gülşah Hürriyetoğlu Hamurcu'nun tavsiyesini dinleyip 3 yıl önce tatamiye çıktı.
Antrenör Ezgi Karaali'den eğitim alan Zeynep, Antalya'da martta düzenlenen Türkiye Minikler-Yıldızlar Türkiye Karate Şampiyonası'nda 128 sporcu arasında 5'inci oldu.
Performansı sayesinde Minik Yıldızlar Milli Takımı'nın kampına davet edilen Zeynep, 29-31 Mayıs'ta İstanbul'da yapılan Balkan Çocuklar Karate Şampiyonası'nda ay yıldızlı formayı temsil etti.
Zeynep, şampiyonayı 5'inci tamamlamasıyla gelecekteki uluslararası turnuvalar için umutlandı.
Rize'de 1-3 Eylül'de organize edilecek Uluslararası Karadeniz ve Hazar Ülkeleri Karate Şampiyonası'na katılmayı isteyen sporcu, hazırlıklarını Antakya ilçesindeki Hatay Merkez Salonu'nda yaptığı antrenmanlarla sürdürüyor.
"Türk bayrağını dalgalandırmayı istiyorum"
Zeynep Hamurcu, AA muhabirine, antrenörünün yanı sıra antrenmanlarını izleyip hatalarını gösteren annesinin de tecrübelerinden yararlandığını söyledi.
Milli formayla madalyalar kazanmayı hedeflediğini dile getiren Zeynep, "Uluslararası arenalara katılıp Türk bayrağını dalgalandırmayı, bayrağımızın sürekli kürsülerde görünmesini istiyorum. Ülkeme madalyalar kazandırmak istiyorum." dedi.
Anne Gülşah Hürriyetoğlu Hamurcu da karatenin kendileri için "sevda" olduğunu vurgulayarak, "Farklı sebeplerden sporu sürdüremedim ancak çocuğumu bu şekilde görmek, başarılarına ortak olmak beni çok mutlu ediyor. Hayallerimin somut olarak kızımda gerçekleştiğini görmek benim için çok sevindirici." diye konuştu.
Antrenör Ezgi Karaali ise karateci babasının yönlendirmesiyle sporla tanıştığını belirterek, "Zeynep çok yetenekli ve başarılı bir sporcu. Gülşah abla da babamla bu spora başladı. Annesi de gerçekten çok başarılı sporcuydu, kızı da aynı şekilde başarılı. İnşallah ilerde bayrağımızı en iyi şekilde göndere çekecek." ifadelerini kullandı.
Kaynak: AA
Dünya ve Avrupa şampiyonluğu bulunan milli güreşçi Nesrin Baş'ın başarısından ilham alan 25 kız çocuğu Tokat'ta mindere çıktı. Şampiyon sporcu, minik güreşçilerle buluşup deneyimlerini paylaşarak geleceğin şampiyonlarına moral verdi.
Tokat'ın Turhal ilçesinde yaşayan, güreşte kazandığı 3 dünya ve 2 Avrupa şampiyonluğuyla Türkiye'nin gururu olan Nesrin Baş, başarısıyla küçük kız çocuklarına ilham kaynağı oldu. Baş'ın elde ettiği başarıların ardından Tokat'ta çok sayıda kız çocuğu güreşe yönelirken, 25 minik sporcu şampiyon sporcu gibi olmak için mindere çıktı. Tokat Özel İdaresi Spor Kulübü bünyesinde antrenmanlarını sürdüren kız çocukları, gelecekte Nesrin Baş gibi uluslararası başarılara imza atabilmek için yoğun şekilde çalışıyor. Minik sporcuları ziyaret eden Nesrin Baş, antrenmanları yakından takip ederek sporcularla bir araya geldi. Baş, minderde ter döken küçük güreşçilerin çalışmalarını izledikten sonra onlarla sohbet etti ve formalarını imzaladı. Ziyaret sırasında büyük heyecan yaşayan kız çocukları, şampiyon sporcuyla hatıra fotoğrafı çektirirken, gelecekte onun izinden gitmek istediklerini ifade etti.
Tokat Özel İdaresi Spor Kulübü Başkanı Asım Kara, Nesrin Baş'ın elde ettiği başarıların ardından kız çocuklarının güreşe olan ilgisinin önemli ölçüde arttığını söyledi.
Çocuklarını güreşe yazdıran aileler de Nesrin Baş'ın başarılarının kendilerine cesaret verdiğini belirterek, kızlarının şampiyon sporcuyu örnek aldığını ve gelecekte milli formayla ülkeyi temsil etmeyi hedeflediğini dile getirdi.
Şampiyon sporcu Nesrin Baş ise küçük sporcularla bir araya gelmekten mutluluk duyduğunu belirterek, "Benim izimden gelmeleri ve küçük kızlara umut olmam benim için gurur verici bir şey. Onları görünce küçüklüğüm aklıma geldi. İmkansızlıklarla güreşi yaptığım aklıma geldi. Hepsini de destekliyorum. Benim en büyük destekçim annem ve babam oldu. İnşallah bu çocuklarımızın aileleri de destekçileri olur. Güreşe başladığım ilk zamanlarda herkes 'Kadından güreşçi mi olur? Kadın güreş mi yapar?' diye çok fazla tepki aldım ama şuan bana tepki gösterenler beni destekliyorlar" dedi. - TOKAT
Kaynak: İHA
Batman'da düzenlenen ANALİG Oryantiring Bölge Müsabakaları'nda mücadele eden Sivaslı sporcular önemli başarılara imza attı. Bireysel kategorilerde 3 sporcu ve yıldız erkek takımı, Türkiye Finalleri'ne katılma hakkı kazandı.
-Türkiye Oryantiring Federasyonu tarafından Batman'da gerçekleştirilen Anadolu Yıldızlar Ligi (ANALİG) Oryantiring Bölge Müsabakaları sona erdi. 19 ilin katılımıyla düzenlenen organizasyonda Sivas'ı temsil eden sporcular başarılı sonuçlar elde ederek Türkiye Finalleri vizesi aldı.
Yıldız Kızlar kategorisinde yarışan Dilanur Üzel, bölge birincisi olarak adını Türkiye Finalleri'ne yazdırdı. Yıldız Erkekler kategorisinde mücadele eden Ali Efe Kılıçkaya ise bölge ikinciliği elde ederek finallere katılma hakkı kazandı. Küçük Kızlar kategorisinde yarışan Betül Albayrak da bölge dördüncüsü olarak Türkiye Finalleri'nde mücadele etme başarısı gösterdi.
Takım sıralamasında da önemli bir başarı elde eden Sivas Yıldız Erkek Takımı, bölge üçüncüsü olarak finallere yükselen ekipler arasında yer aldı. - SİVAS
Kaynak: İHA
Sivas'ta düzenlenen Minikler B Satranç İl Birinciliği Müsabakaları sona erdi. İki gün süren organizasyonda başarılı olan sporcular, düzenlenen törenle ödüllerine kavuştu.
Sivas Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ile Sivas Satranç İl Temsilciliği iş birliğinde düzenlenen Minikler B Satranç İl Birinciliği Müsabakaları tamamlandı.
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Okul Sporları Faaliyet Programı kapsamında gerçekleştirilen organizasyon, Taha Akgül Spor Salonu'nda yapıldı. İki gün boyunca devam eden müsabakalarda minik sporcular, il birinciliği için hamlelerini yaptı.
Çekişmeli ve heyecan dolu karşılaşmaların ardından dereceye giren sporcu ve takımlar belirlendi. Turnuvanın sonunda düzenlenen ödül töreninde başarılı sporculara kupa ve madalyaları takdim edildi.
Ödül töreninde konuşan Sivas Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Destek Hizmetleri Şube Müdürü Aydın Arslandoğan, organizasyona katılan tüm sporcuları tebrik etti. - SİVAS
Kaynak: İHA
Fenerbahçe'de yeni sezon öncesi transfer çalışmaları sürerken, sarı-lacivertlilerin gündemine sürpriz bir ismin geldiği öne sürüldü. İddialara göre Fenerbahçe, Vedat Muriqi'nin ardından ikinci santrfor transferi için Eldor Shomurodov'u değerlendiriyor.
LİSTENİN ÜST SIRALARINDA YER ALDIĞI İDDİA EDİLDİHaberde, Shomurodov'un Fenerbahçe'nin transfer planlamasında önemli bir yer tuttuğu belirtilirken, Özbek futbolcunun listenin üst sıralarında bulunduğu öne sürüldü.
TAKAS FORMÜLÜ GÜNDEMDETransfer sürecinde yapılacak görüşmelerin belirleyici olacağı aktarılırken, Fenerbahçe'nin Shomurodov'u kadrosuna katabilmek için takas seçeneğini değerlendirdiği iddia edildi.
İddialara göre sarı-lacivertliler, Cengiz Ünder, Çağlar Söyüncü ve Rodrigo Becao'nun yer aldığı bir takas formülünü masaya koyabilir. Yönetimin ayrıca transferi tamamlamak adına bonservis bedeli ödemeye de hazır olduğu öne sürüldü.
TEKNİK HEYETTEN OLUMLU YAKLAŞIMHaberde, teknik direktör İsmail Kartal'ın da Shomurodov transferine olumlu yaklaştığı belirtildi. Transfer görüşmelerinin önümüzdeki günlerde hız kazanmasının beklendiği ifade edildi.